השתלת עצם בחניכיים

מהי השתלת עצם בחניכיים ומדוע כדאי לי לשקול זאת?

השתלת עצם חניכיים היא הליך שיכול לעזור לחדש את עצם הלסת שאבדה או לתקן פגם בעצם. זהו הליך פשוט יחסית, אך הוא יכול לספק יתרונות ארוכי טווח לבריאות הפה ולמראה החיצוני שלך. באמצעות השתלות עצם חניכיים, רופאי שיניים יכולים להגדיל או לבנות מחדש את עצם הלסת, מה שישפר את יציבות השיניים ואף ישפר את המראה שלהן. הליך זה הפך יותר ויותר פופולרי ככל שיותר אנשים מבקשים לשחזר את החיוכים שלהם ולשפר את בריאות השיניים הכללית שלהם. אם אתם מחפשים דרך יעילה לשקם עצם הלסת שאבדה או לתקן פגם, השתלת עצם חניכיים עשויה להיות התשובה שאתם מחפשים.

מהם הסוגים השונים של השתלות עצם עבור ניתוחי חניכיים?

השתלת עצם היא הליך נפוץ בניתוחי חניכיים. זה עוזר לשחזר את העצם האבודה ולספק בסיס תומך לשיניים ולשתלים. ישנם שלושה סוגים עיקריים של השתלות עצם: השתלות אוטומטיות, השתלות אלו והשתלות קסנו. לכל סוג השתלה יש יתרונות וחסרונות משלו, לכן חשוב להבין אותם לפני שמחליטים באיזה מהם להשתמש במצב הספציפי שלכם.

ישנם מספר סוגים שונים של השתלות עצם המשמשים לטיפול בניתוחי חניכיים, כולם כוללים ניתוח רפואי שבמהלכו מוחלטת חלק מהעצם מן הכלי החזיתי של הגוף ומונחת במקום החסר בחניכיים.

הסוגים השונים של השתלת עצם בחניכיים כוללים:

  • השתלות עצם  – במקרים מסוימים, עצם יכול להיות מועבר מן הגוף של חולה אחר לחולה המתקבל. השתלת עצם יכולה להיות פעילה במיוחד במקרים שבהם החולה חסר רקע עצמי מספיק כדי לתמוך בחניכיים.
    השתלות עצם ממקור אחר – השתלות עצם ממקור אחר כגון חיה מתהוללת או צמח יכולה לשמש כדי למלא את מקום החסר בחניכיים. יתרון נוסף של עצם ממקור אחר הוא שזה יכול להיות מקור למגוון מיני תאים שיכולים להבטיח גמישות וחוזק טוב יותר בחניכיים.
  • השתלות עצם מלאכותי – בניתוחי חניכיים, עצם מלאכותי עשוי לשמש כדי למלא את מקום החסר. עצם מלאכותי עשוי להיות חזק ומספק תמיכה יציבה יחסית לחניכיים. יתרון של השתלות עצם מלאכותי הוא שהם נוצרים במעבדות ולכן יכולים להיות מיוצרים בצורה מדויקת יותר ולהתאים בדיוק לצרכי המטופל.
  • השתלות חומר מילוי – בהשתלת עצם בחניכיים, חומרי מילוי כמו חומר עצם מבוסס קטן, קומפוזיט אפוקסי, או חומרים אפורות ניתנים לשימוש כדי למלא את המקום החסר בחניכיים. חומרי מילוי נפוצים מאוד ונחשבים לטיפולים מעט פחות מתקדמים מהשתלות עצם, אך עדיין יכולים להיות יעילים במצבים קלים יותר.

חשוב לציין שהחלטה האם לבצע השתלת עצם עבור ניתוחי חניכיים תלויה במצב הספציפי של המטופל, ולכן חשוב להתייעץ עם רופא מומחה כדי להבין איזו השתלה עשויה להיות הטיפול המתאים ביותר למצב הבריאותי המיוחד שלך.

השתלת עצם בחניכיים

למה לצפות במהלך ואחרי הליך השתלת עצם בחניכיים

השתלת עצם חניכיים היא הליך כירורגי המשמש לשיקום מבנה העצם של הלסת והחלפת שיניים חסרות. זה כרוך בנטילת חתיכה קטנה של עצם מחלק אחר בגוף שלך, כגון הסנטר, ואז הנחתה באזור שבו אבדה השן. השתלת העצם החדשה תשמש אז כבסיס להשתלות או תותבות שיניים אחרות.

למרות שהשתלת עצם בחניכיים היא טיפול נפוץ וטוב תוצאות עם מעט תופעות לוואי, ישנם כמה דברים שכדאי לצפות להם במהלך ואחרי הליך ההשתלה:

כאב – במהלך השתלת העצם בחניכיים, חותכים ומפרקים את העצם הקיים שלך כדי להשיג מקום עבור השתלה. כתוצאה מכך, יכול להיות כאב במקום ההשתלה ובאזור הסביבה לאורך זמן. זה עשוי להיות כואב יותר בתחילת הטיפול.

התאוששות – אחרי הליך השתלת העצם, על המטופל להמתין לתקופת התאוששות. התאוששות עשויה לכלול מניעה של פעילות מסוימת ותרגילי פיזיותרפיה כדי להבטיח שהחניכיים מתאוששים בצורה הטובה ביותר וכדי למנוע פגיעה נוספת באזור ההשתלה.

ניקוי שיניים – חשוב לשמור על ניקיון שיניים מקסימלי לאחר ההשתלה. יש להמתין לפחות 24 שעות לפני התחלת מריחת משחת שיניים, ואז למטפל לשמור על ניקיון שיניים טוב באמצעות מברשת שיניים רכה וזהירות.

פעילות לאחר ההשתלה – על המטופל להמתין לפחות 24 שעות לפני התחלת כל פעילות פיזית משמעותית ואז להתחיל לצעוד בהדרגה עם נעלי ספורט תואמות ולהימנע מפעילות חזקה שעשויה לגרום לפגיעה באזור ההשתלה.
תוכנית טיפול – התוכנית המתאימה לטיפול והאחריות האישית עם המטופל משמעותיות לקבלת התוצאות הטובות ביותר מהשתלת העצם בחניכיים. חשוב לעקוב אחרי הכלים וההוראות הנתונות על ידי הרופא המטפל כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר מהליך ההשתלה.

בסופו של דבר, כל חולה המתכנן השתלת עצם בחניכיים צריך להתייעץ עם רופא מומחה כדי לדעת את ההוראות המדויקות למשך התקופה של התוכנית הטיפולית והתוכנית הזמנית של המטופל. זה יסייע להקטין את הסיכון לפגיעה באזור ההשתלה ולהבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

 

 

 

לייעוץ / מידע אנא השאירו פרטים

לייעוץ / מידע / קביעת תור אנא השאירו פרטים

מה לקוחות חושבים עלינו

אור ונה
אור ונה
25/02/2022
ממליץ!! חוויה יוצאת דופן מהמרפאה שירות ומקצועיות של כל הצוות.
איילה אצילדייב
איילה אצילדייב
23/02/2022
שירות מקצועי, הוגן וסופר מהיר!
רועי שוחט
רועי שוחט
22/02/2022
דוד מקצוען אמיתי , איש שיח נעים. עלה והצלח.
ET
ET
21/02/2022
שירות חם ,מקצועי ,ומחירים הוגנים
racheli fleishman
racheli fleishman
21/02/2022
מקצועיות עם יחס אישי ואנושי. רואים את הלקוח לפני הכל. והמחירים ממש הוגנים
אילנה אמינוב
אילנה אמינוב
20/02/2022
מרפאה מעולה, שירות מדהים ורופאים מקצוענים. תמיד זמינים לכל שאלה

אולי יעניין אתכם

השאירו פרטים
ונחזור אליכם במהרה